RKSV Venhorst - Brakkenstein 1-2

Brakkenstein 1 (zon)

3 maart 2024 14:30

G.E.G. Rongen

In de heenwedstrijd behaalde Venhorst op de valreep, zeer zeker verdiend, nog een gelijkspel, 2-2. Vandaag de thuiswedstrijd op de eigen Voskuilen, helaas met enkele afwezige vaste krachten.

Pupil van de Week Ruben Manders gaf weer het goede voorbeeld en stuurde de doelman van Brakkenstein de verkeerde kant op, 1-0. Zijn voorspelde 2-1 overwinning zat er zo wel in. Maar helaas telde zijn doelpunt niet. Dus met 0-0 aan de aftrap, zoals het hoort.

Met Brakkenstein slechts twee punten onder Venhorst op de ranglijst beloofde het een gelijk opgaande strijd te worden. En dat werd het ook, zeker de eerste helft, met de eerste tien minuten zonder echte kansen op een goal. Dat veranderde in de 19eminuut, toen Venhorst achterin de bal niet weg kreeg en de Brakkensteinse spits op goed geluk uithaalde, 0-1. De thuisclub werd hierna wat sterker en al snel, in de 22e minuut zagen we een mooie actie van Finn, waarna Jari de bal kreeg in de 16 meter, zijn tegenstander uitspeelde en op de paal schoot!. In de 31e minuut nam Vigo een corner, die Rens van Sleeuwen -apart- binnen tikte, 1-1. In de 44e minuut ontfutselde de storende Jaap op zijn Jaaps de bal bij de tegenstander, en besloot met een lob over de keeper. Dat lukte, maar helaas ook over het doel.

In de tweede helft weer een gelijk opgaande strijd, waarbij beide teams flink wat strijd in de wedstrijd gooiden. In de 66minuut kwam Brakkenstein met een gevaarlijke voorzet vanaf links, die in de benedenhoek gekopt wordt. Justin echter redt spectaculair. Vijf minuten later een schot vanaf zeker 20 meter, waar Justin niet bij kon, 1-2. In de 78e minuut komt Finn vd Horst over links gevaarlijk door, omspeelt enkele spelers en schiet vervolgens… ook op de paal. In de 87e minuut schiet Finn nog een keer rakelings voorlangs.

Zoals een trouwe bezoeker meldde: al met al geen punten, waar een gelijkspel wel verdiend zou zijn geweest. Dus op naar de volgende wedstrijd, volgende week naar Heijen.