Heijen - RKSV Venhorst 1-1

Heikampseweg 50 A
6598BN
HEIJEN

Deze zondagmiddag stond de uitwedstrijd tegen de mannschaft van Heijen op het programma. In de thuiswedstrijd een mooie overwinning en om in de middenmoot stappen naar boven te zetten zou een overwinning wel weer prettig zijn.

Het begin was duidelijk voor Venhorst met veel overwicht in balbezit. Echter door het ingraven van Heijen duurde het tot de 20e min tot een eerste afstandsschot door Jari van Creij gelost werd. Niet veel later een kopkans van Rens van Sleeuwen uit een vrije trap. Dit had Heijen waarschijnlijk wakker geschud want in de 30e min krijgt Heijen een kans om de score te openen. 5 min later is daar een nog grotere kans nadat Heijen door de Venhorstse linies weet te spelen en een 1 op 1 kans net naast het doel van Justin Rullens wordt geplaatst. Nog voordat alle Venhorst aanhang klaar was met opgelucht adem halen was het aan de andere kant wel raak. Vigo de Groot speelde zijn man uit en plaatste met zijn linker de bal perfect in de lange hoek. 0-1 voor Venhorst. Deze stand bleek ook de ruststand te worden.

Na de thee geen wijzigingen en verder een iets feller Heijen. Het meest opvallende was nog de scheidsrechter met enkele bijzondere beslissingen. In de 76e min kwam daar dan toch een doorgeschoten bal waaruit een kans voor Heijen ontstond. Deze werd gelukkig door de Heijen speler niet verzilverd. Na wederom een besluit door een twijfelachtige vrije trap toe te kennen aan Heijen kwam daar dan uit de rebound toch de gelijkmaker. In eerste instantie werd het gevaar teniet gedaan maar vanaf 25 meter werd de bal onder in het doel geschoten. Na deze domper ging Venhorst nadrukkelijker op zoek naar meer. Hierdoor blesseerde een Venhorst speler zich in het vijandelijke 16 meter gebied. In de verder sportieve wedstrijd dacht een speler van Heijen daar anders over en wilde vanaf eigen helft toch op zoek naar de aanval. Deze werd onreglementair naar de grond gewerkt maar die verloor zijn controle en sloeg een Venhorst speler. Dit alles werd correct door de scheidsrechter goed beoordeeld en de Venhorst speler kreeg geel en Heijen kon met 10 man verder. Nu kon het drukken richting het Heijen doel nog verder opgevoerd worden maar de lat stond een voorsprong voor Venhorst nog in de weg. Hierna nog een goede dribbel van Finn van der Horst die de bal voor bracht richting Jari van Creij. Dit schot ging nog snoeihard naast het doel. De laatste secondes tikte weg en verder dan een scrimmage voor de goal welke net naast werd geschoten kwam Venhorst niet. De wedstrijd eindige dus in een 1-1 gelijk spel.

Hopelijk volgende week weer veel Venhorste supporters om ons clubke te supporten bij een poging om 3 punten in Venhorst te houden en uiteraard daarna met z’n alle de kantine in om St. Patricksday te vieren.