Hapse Boys - RKSV Venhorst 0-0

Haringsestraat 7
5443PD
HAPS

Wat een heerlijke zondagmiddag had moeten worden op het zonovergoten sportpark in Haps werd in mineur afgesloten. Er werd wel gescoord maar de eindstand bleef toch 0-0.

In de eerste helft zijn er wat schoten gelost door spelers van Venhorst waarbij de keeper van Haps een bal van Max vd Bosch netjes uit het hoekje wist te tikken. Finn vd Horst overleefde bij een dribbel 3 aanslagen waarna zijn voorzet net niet de klaarstaande Max wist te bereiken. Haps zette hier in de eerste helft wat doelpogingen tegenover die hoog over werden geschoten en creëerde een paar hoekschoppen die door Venhorst onschadelijk werden gemaakt.

De wedstrijd ontpopte zich in de 2e helft nog meer tot een vechtwedstrijd met enkele oej en aah momenten. “Haps kwaaam deger mit dieeen gestrekte poat in gevloagen!!”. Het is een wonder dat er zo weinig kaarten uitgedeeld zijn. Venhorst maakte meer aanspraak op een overwinning maar kwam niet echt goed in zijn ritme doordat elk duel in geknots en gekraak eindigde. Hierdoor was over het geheel een bedenkelijk niveau van de wedstrijd maar toch gaven de mannen niet op. We deelde wat speldenprikken uit, Jari van Creij gaf een mooie pass op Finn vd Horst die de bal hard voorlangs schoot.

Teun van de Putten en Jaap Kanters maakte tegenaanvallen onschadelijk en gaven Venhorst met mooie steek passes nog hoop op een goede aanval. Uiteindelijk kwam daar een paar minuten voor tijd (tenminste voor de 90 min) de verlossing door Max vd Bosch. Hij kopte een vrije trap netjes in het doel door vol overgave de bal binnen te vliegen tussen de verdedigers in. De scheidsrechter wees naar de stip voor de verdiende 0-1 maar toen dacht de grens dat er buitenspel geconstateerd was. De scheids ging hierin mee en dus werd de goal afgekeurd.

Na de 90e min ging het nog 10 min door en hierin was er heel veel strijd zonder dat 1 van de ploegen nog echt gevaarlijk konden worden. Het onrecht voelde in de Venhorstse kringen als een verlies.

Hopelijk volgende week een beter resultaat tegen NEC op ons eigen sportpark de Voskuilen.