RKSV Volkel - RKSV Venhorst 2-2

Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

Tussen de intocht van Sinterklaas en de receptie voor prins Guus door moest Venhorst op bezoek in Volkel. En omdat Volkel bovenin mee wil blijven doen en Venhorst na enkele nipte nederlagen ook weer punten mee naar huis wil nemen was er een spannende strijd te verwachten. De laatste Volkel-Venhorst was in de 2e klasse en die won Volkel met 2-1. Nu wilde Venhorst meer.

Onder een donkere bewolkte hemel en in een miezerige kille regen floot de scheidsrechter de wedstrijd op gang. Met name Volkel was meteen wakker en snel op gang, en al in de 2e minuut vloog een afstandsschot van Fenno Jilesen vanaf ca 25 meter het Venhorstse doel in, 1-0.

Na een goed kwartier kroop Venhorst wat meer uit zijn schulp, maar beide teams probeerde vooral met counters gevaar te stichten. Schoten van Jari van Creij en Mark van Sleeuwen zorgden voor dreiging en even later had Venhorst ook succes, toen de weer sterk spelende Mark van Sleeuwen in de 27e minuut een prima voorzet afleverde. Vigo de Groot eerde Ruud Geels door met zijn kruin koppend de bal in het Volkelse doel te werken, 1-1. Enkele Volkelse pogingen leverden niets op in de op en neer gaande strijd, wel enkele kansjes opleverde, maar geen doelpunten. Rust 1-1.

Na de thee zagen we een sterker Volkel uit de kleedkamer komen, wat in de 53e minuut resulteerde in een 2-1 voorsprong. Dat betekende dat Venhorst nog eens wat extra energie aansprak en een snelle uitval leverde in de 63e minuut al succes op. Senna van Creij zorgde voor de voorzet en (Timmer)Max vd Bosch zorgde met een Ruud Geelsachtige kopbal voor de gelijkmaker, 2-2.

Hierna was het voornamelijk Volkel wat de bovenliggende partij was, maar de Venhorstse verdediging stond niets meer toe en ook de Volkelse achterhoede hield het doel dicht. Zo eindigde de wedstrijd in 2-2. Ondanks de afwezigheid van enkele belangrijke krachten leverde het Venhorstse team een goede prestatie.

Op 3 december komt mede-middenmoter Quick ’88 – tot nu toe het team wat de meeste doelpunten scoorde! - op bezoek in Venhorst. Komt dat zien!