RKSV Venhorst - NEC 1-1

Voskuilenweg 2 A
5428GT
VENHORST

Venhorst begon in september de competitie met de uitwedstrijd in Nijmegen tegen NEC. Dat begon goed: met een nipte 1-0 overwinning keerde Venhorst terug uit Gelderland. Vandaag was de thuiswedstrijd tegen NEC. Onze pupil van de Week, Math Janssen, ging uit van een 2-1 overwinning, en dat zou niet verkeerd zijn.

Voordat de wedstrijd begon stond iedereen even stil bij het overlijden van Nico Jagers, jarenlang lid, vrijwilliger en supporter, en van Toon van Duijnhoven, die met zijn bedrijf Andusta dertig jaar lang shirtsponsor is geweest. Op onze website kun je hierover meer gegevens lezen.

Pupil Math ging goed van start en maakte het eerste doelpunt voor Venhorst, maar dat telt uiteindelijk niet. Hierna was het aan de spelers. Al snel bleek dat NEC voetbaltechnisch zeker niet minder was dan Venhorst en ontspon zich een wedstrijd die alle kanten op kon. In de 17e minuut kwam na een mooie steekpass de Nijmeegse spits alleen voor de Venhorstse keeper, maar Justin Rullens redde bekwaam. In de 30e minuut het eerste gevaar voor het NEC-doel, waar Jari van Creij tenslotte toch het beslissende zetje niet kon geven. In de 37e minuut zagen we een prima pass van Teun vd Putten op Finn vd Horst die zo alleen op de doelman af kon gaan. Die wist net een doelpunt te voorkomen. In de 41e minuut kwamen zowel Finn als Jaap Kanters gevaarlijk door, maar ook hier kwam geen doelpunt uit voort. Tijd voor thee, terwijl in de verte de Voskuilenzon probeerde door het wolkendek te breken…

Gezien het spel in de eerste helft zou het belangrijk zijn snel een doelpunt te maken, want echte grote kansen waren er niet te zien geweest. Wie scoort maakt een goede kans op de drie punten. Jari van Creij dacht er zo ook over en in de 51eminuut nam hij van buiten de 16 meter de bal op zijn slof, die fraai en onhoudbaar in het NEC-doel verdween, 1-0. NEC ging op zoek naar de gelijkmaker en Venhorst had het moeilijk, maar bleef overeind. Met name Jari kreeg koppend nog de kans op een tweede doelpunt, maar dat lukte niet. In de 87e minuut floot de scheidsrechter voor een vrije trap omdat Justin te veel tijd nam bij een uittrap. Hieruit kwam een corner, die weggewerkt werd door de Venhorstse verdediging. De weggewerkte bal werd opgevangen en in één keer op het Venhorstse doel geschoten, waar hij over de doelman in het doel verdween, 1-1. Een ongelukkig einde van de wedstrijd voor Venhorst, al was gezien het spel het gelijkspel wel een juiste uitslag.

Komend weekend “uitrusten” vanwege carnaval en op 18 februari speelt Venhorst weer thuis, tegen Groesbeekse Boys. Met flinke steun van onze supporters willen we dan weer drie punten bijschrijven!