Brakkenstein - RKSV Venhorst 2-2

Heemraadstraat 9
6525TG
NIJMEGEN

Vandaag wederom een uitwedstrijd in Nijmegen voor Venhorst. Deze keer is de tegenstander RKSV Brakkenstein.

Aanvoerder Teun vd Putten ontbreekt wegens griepverschijnselen. Vader Tini vd Putten was vandaag weer een keer de vertrouwde grensrechter langs de lijn met enkele scherpe waarnemingen. Daarnaast nog twee spelers die met paracetamol op de been bleven vandaag ondanks dezelfde klachten als onze aanvoerder.

Aftastend begin van beide ploegen waarbij het veld erg klein werd gehouden waardoor de ruimtes beperkt bleven. In de eerste 30 minuten bleven de kansen uit. Een mooie actie van Jaap Kanters waarbij hij de diepte opzocht en een goede pass onderschepte. Hierna werd hij door een speler van Brakkenstein gestopt met een duw in de rug. Penalty!!

Brakkenstein_-_Venhorst_9674.jpg

Een goed genomen pingel van Jari van Creij via binnenkant paal zorgde voor de 0-1 voor Venhorst in de 35e minuut.

Brakkenstein_-_Venhorst_9678.jpg

In de eerst volgende aanval werd Vigo de Groot van achter aangetikt binnen de 16. Iedereen was overtuigd van een penalty. De scheidsrechter stond er dichtbij maar durfde geen tweede pingel te geven binnen 3 minuten. Venhorst werd beter en nam de overhand tot de rust.

In de tweede helft werden de ruimtes groter en kreeg Venhorst meer overwicht. Dit resulteerde in meerdere goede kansen waarbij Venhorst zich zeker had kunnen en moeten belonen met 1 of 2 doelpunten. Luke vd Doelen verving de licht geblesseerde Senna van Creij & Max vd Bosch was de vervanger van een moe gestreden en strijdlustige Vigo de Groot. Brakkenstein wisselde hierna ook 2 keer en ging met deze twee wissels opportunistischer spelen wat resulteerde in een 1-1 in de 80e minuut. Zoals altijd de bekende deksel op de neus door het uitblijven van de 0-2. In de 85 minuut viel de 2-1 door een schitterende actie van een van invallers van Brakkenstein. Enkele goede reddingen van de uitstekend keepende Justin Rullens hielden Venhorst op de been.

In het slot van de wedstrijd bracht Venhorst Lars ten Haaf voor een verdediger om alles of niets te spelen. Het meegekomen publiek uit Venhorst moedigde het team nog eens aan. In de 92e minuut werd een mooie Venhorstse aanval verwerkt tot corner. Uit deze corner werd in de kluts de 2-2 gescoord door Max vd Bosch die zijn minuten vandaag ook al bij het tweede had gemaakt.

Brakkenstein_-_Venhorst_9928.jpg

Het goede spel en harde werken werd beloond in blessuretijd. Een goede prestatie in Nijmegen waar eigenlijk iets meer verdiend zou zijn. Hopelijk volgende week de 3 punten voor Venhorst in de thuiswedstrijd tegen Heijen!