RKSV Venhorst - Volkel 1-0

Volkel 1 (zon)

21 april 2024 14:30

I. Kilci

In Volkel eindigde - eind november - de wedstrijd in een 2-2 eindstand; gezien de huidige stand op de ranglijst zou een gelijkspel niet verkeerd zijn, maar natuurlijk wilde Venhorst meer. Volkel trouwens ook, want die vinden bijvoorbeeld nacompetitie ook altijd aantrekkelijk (aldus hoofd sponsorcommissie “Country Store”) en met een voorlopige derde plaats op de ranglijst zit dat er dik in.

Met een voorzichtig waterig zonnetje op de Voskuilen zette de scheidsrechter de teams aan het werk. Volkel begon wat beter aan de wedstrijd dan Venhorst, maar tot grote kansen leidde dat niet, terwijl ook Venhorst nauwelijks bij de Volkelse doelman in de buurt kwam. Een paar pogingen van Finn van der Horst om gevaarlijk te worden werden door een Volkelse overtreding te niet gedaan. In de 23e minuut echter lukte dat net niet en kon Finn wegdraaien bij zijn tegenstander en de bal in de korte hoek binnen schieten, 1-0. Tien minuten later kreeg Volkel een corner, die weliswaar weggewerkt werd, maar uit de rebound vanaf een meter of 18 volgde een hard schot op het Venhorstse doel, dat -aangeraakt- naast en over het doel verdween. Volkel werd dreigender, zonder echt gevaarlijk te worden, en Finn van der Horst liet zien dat Venhorst wakker was; op de huid gezeten door zijn tegenstander kreeg hij de bal op doel getrapt, maar die werd door de Volkelse verdediger nog net van de lijn gehaald.

Met de 1-0 ruststand was Venhorst de gelukkigste en kon er tijdens de 2e helft nog van alles gebeuren. In de 2e helft begon Volkel weer sterk, terwijl de Venhorstse verdediging nauwelijks serieuze problemen kende. In de 53e minuut was Volkel wel dichtbij succes, net als in de 67e minuut, maar Justin Rullens stond zijn mannetje. Meteen hierna een sterke actie van Jari van Creij, die zijn tegenstander passeerde, maar in het zijnet schoot. Met wat meer ruimte kwamen er meer mogelijkheden voor beide teams. Met name Volkel ging op zoek naar de gelijkmaker met een schot over het doel en vervolgens nog een schot voorlangs. In de 89e minuut wilde Senna van Creij aan de spanning een einde maken, maar zijn prima schop eindigde op de lat. Zijn volgende poging ging ruim over, en zo eindigde de wedstrijd met een benauwde, maar zeer welkome overwinning voor de thuisploeg.

Volgende week speelt Venhorst in Nijmegen tegen de koploper Quick 1988 in Nijmegen, aanvang 14.00 uur!!! Het wordt zomers, dus hopen we op flinke steun van onze supporters.