Venhorst vijf - Handel vier

Handel 5 (zon)

3 september 2023 10:00

De aanduiding Venhorst Vijf heeft verschillende betekenissen, niet te verwarren met de tetrapod, die heeft er vier. Het Vierde dit jaar zonder hun lijders een zekere J en R Maas is nog zoekende, maar Joep zag wel een elftal met mogelijkheden. Venhorst 5 creëerde ook mogelijkheden: Van de Bergh ook nog zoekende, maar wel met de strijdlust van de jonghu Farbridges die een zwak heeft voor Jari, maar helaas het verkeerde clubhart heeft. Farbridges was ook scherp, hij liep nog met twee kratten in zijn benen maar dat zag alleen een enkele liefhebber. Die zag ook dat de spelcontouren in de eerste helft weer zichtbaar waren. Dorrus zette de lijntjes uit en de locomotieven Dave en Candy liepen weer als een treintje. Even dacht de liefhebber terug aan de twee motten in een ouwe jas. Ja Charlotte en Bas waren er ook, een scherp detail van Farbridges. Het was Handel dat toch de trekker als eerste overhaalde: 1-0, kan gebeuren. Gewoon blijven ballen, Berg die weer een perfecte bal kreeg met zijn voeten en hersenspinsels op één lijn en dan weet je dat het mis is. In Handel was het ook mis, maar dat wist de Vos niet, maar hier wel raak 1-1. Even later de stervende zwaan Peters die door zijn hoeven zakte; Kevin Nijhuis zag er een pingel in. Deze loper c3 of c8 speelde later een bal te zacht in of hij schatte het gras te laag in en dan is een schotwond nodig maar dit later. Een karwei voor haagse Tom, hij meyerde hem koel binnen 2-1. Op verzoek van Colin Benders stond de ranja klaar en enkele suikers kon deze kiteman wel gebruiken. Hij beloofde na een slechte seizoenstart het in de tweede helft te laten zien en warempel: daar was al de 3-1 “op zijn forzatos viv la vida luc”. Het leven lachte het Vijfde toe, tot een duwfout van Niels Rovers in de zestien, en zo gaf ie een goedmaker weg en had Kevin zijn momentje. Niks aan de hand, want immers Johan Bergen in de goal!! Maar hij bewoog al drie seconden te vroeg zodat zelfs Ray Charles um nog had gemaakt. Maar geen paniek, gewoon blijven voetballen. De oudgedienden zagen op de goede bank dat het éénrichtingsverkeer was. Voor Peters door al de gelopen meters was het wachten tot zijn momentje kwam, maar we zouden het er nie meer over hebben: drie - drie, schaakmat. Een legendarische 3-3 was ooit de wedstrijd Ajax - Bayern München, maar liever denkt de liefhebber aan Fenny Heemskerk, maar dat beste Jarno is weer een heel ander verhaal.