Volkel 6 - Venhorst 5 2-0

Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

In plaats van dit verslag was het wellicht aantrekkelijker geweest om het verslag van de zwemwedstrijd in de Kralingse plas tussen Peter F. en Mikayala de M. te lezen…Helaas!

Bijna een week geleden was het Paul Kantner (1941) die jarig was; white rabbit van Jefferson Airplane, zelfs unne mol zal dat wel weten. In 1970 waren ze in Holland op het holland popfestival, feitjes waar Peter Farbridges van zei ik: heb nog in de Kralingse plas gezwommen met op de achtergrond de music van the flock. Ook toen prachtig weer net zoals nu in Volkel. Prachtig weer (summer in the city), een goede sfeer en de coach van Volkel, Harrie Verwegen, die nog niet hersteld was van zijn uitglijder eerder in Venhorst.  Hij had er ook zin in, net als de mannen van Vermeer met als laatste man Gidus de vijfde en de Vos en Rob, die het achter dicht probeerden te houden. Voorin Giga die een paar kansen kreeg en Dave van de Baco die nog wel wat moest sleutelen aan zijn afstandsschoten. Van Uden zag uit de dug out dat zijn maten van het zoike niet de scherpte hadden, die er anders wel is. Hij beloofde het niet veel beter te doen, hij till de het niveau niet omhoog toen hij erin kwam. De jeugd, Ja Ja Toré en Job Witschge vielen ook door de mand. Als men zo ver heeft uitgeslapen en dan aan de wedstrijd begint verwacht je meer. Wie wel een dijk van een wedstrijd speelde was Frans van Os. Dit icoon van Volkel maakte links- en rechtsom kleine foutjes maar dat ging ook prima in deze uiterst sportieve wedstrijd. De liefhebber herstellende van een hand- blessure door een sportieve handdruk van Frans zag Volkel profiteren van enkele simpele verdedigingsfouten. Het is te lang geleden en Saint Patricks day heeft enkele feitjes gewist.  Het was nie te nassen volgens Berg, maar gelukkig hebben we de foto’s nog van de jarige Mikayala de Maiter, maar dat beste scheidsrechter is weer een heel ander verhaal.

De liefhebber