Wanrooi 5 (ook rood maar dan in het Afrikaans) - Venhorst 5 (ook rood en Gertjan bijna dan), 6-1

Constantia 5

1 oktober 2023 11:30

W.P. Derks

Sportpark De Kwik
Hoevensestraat 1
5446AK
WANROIJ
tel. 0485451744

1 oktober 2023. Om teleurstelling te voorkomen vooraf deze waarschuwing: Het verslag van de Liefhebber van de wedstrijd Constantia 5 - Venhorst 5 gaat helaas -weer- niet over de wedstrijd.

Op de dag dat mijn held Hannibal George Peppard jarig is las ik pas wat voor ego tripper het was. Ook altijd gedacht dat er nooit iemand doodging in de serie, echter dit verhaal -en daar schrok de liefhebber van- is niet waar. Waar de liefhebber ook achter kwam was dat in de kinderserie van Marijntje Gijsen ook nog een oude bekende voorkwam. Harm Biemans wist te vertellen dat held Kees Brusse ook meedeed in de film. En iets verder in de materie kwam de liefhebber oom Frits van Dijk tegen, die de rol van schrijver op zich nam. Maar liever ziet hij de onaardse Alf met zijn geliefde Tanners als aanvoerder van het bouillabaissebal team. Met zijn acht magen had hij een enorme trek in katten; Lucky de kat van de Tanners had het zwaar te verduren, ook de ontdekker van Lucky, Gidus de vijfde verrekte zijn spier. Deze Alf- kenner wist te vertellen dat de laatste aflevering van Alf op 24 maart was op de dag dat held Ruud Krol jarig is. Feitjes waar menig kattenliefhebber van gaat spinnen. Werd er ook nog gevoetbald? Weinig aan Venhorste zijde, wel opende Ruud Krol ooit op de Nieuwedijk nr. 239 geloof ik een friettent, feitjes en frietjes altijd een goede éénheid. Die eenheid was er niet bij een verhitte app discussie en een kleine vorm van dementie en zo waren de gemoederen op de Kwik al van hoog niveau. De leiding zat op het papier al met een fout die over het hoofd werd gezien, want je moet het wel zwart wit zien. En dan gaan de gedachten alweer uit naar Kerwin Duinmeyer,  unne Meyer die niet met de taxi mee mocht. Schande, onze Meyer taxiede naar het middenveld om daar enigszins de voetballende schakel te vormen, maar de witte bonk genoemd naar onze witte Willy was in Kanne en Kruike met zijn kornuiten moffel en pukkel, dun bolt, dun bakker en nog inne van Gimmert en van Mil. Prima gasten die ons overklasten en zo kom ik weer uit bij de class van 1984, Michael J. Fox, familie Ties??, maar dat was later (maar daar was ook gin zak an Biemans). Alice Cooper speelde er nog een nummer in: schools out, maar dat beste vijfers kan wel eens een nummer worden op de Venhorst vijf cd in deze winter die het vijfde out brengt. We hadden helaas niet de juiste opstelling maar de kraai die uitgehuwelijkt werd aan een Turks meisje had ook zijn dag niet en de kraay in Wanroy zag zijn slechtste wedstrijd ooit, maar dat Harm is weer een heel makkelijk verhaal.