Krayenhoff - RKSV Venhorst 0-1

Energieweg 49
6541CW
NIJMEGEN

Vandaag weer een uitwedstrijd in Nijmegen voor Venhorst. Vandaag is Krayenhoff de tegenstander. Een club die het met 7 teams op zaterdag en zondag moeten doen op één veld. Dit veld was slecht bespeelbaar. Het glad en ongelijke veld was de reden dat er in de eerste helft geen goed spel werd gespeeld. Ballen schoten van de voeten en spelers schoven onderuit tijdens de duels.

Krayenhoff heeft in de 10e minuut de beste kans gehad die door Justin Rullens werd gered. Venhorst kwam niet verder dan het middenveld en creëerde geen enkele kans voor rust. Net voor rust werd Jari van Creij aangetikt binnen de 16 maar de scheids zag daar geen penalty in. De meegereisde Venhorstse supporters dachten daar allemaal anders over.

Na de rust werd er uit een ander vaatje getapt en kwam Venhorst veel beter voor de dag door hard te werken, wat direct na rust tot enkele kansen leidde. Via links kwam Finn van de Horst goed door, maar werd gestopt door de keeper. Meteen daarna een pas vanaf links die door Jari van Creij  werd ingetikt. Helaas werd deze bal ook geblokt voor de doellijn. De tegenaanvallen van Krayenhoff bleven gevaarlijk. Een vrije trap vanaf de 16 werd goed gepareerd. Enkele goede reddingen van de uitstekend keepende Justin Rullens voorkwamen een voorsprong voor Krayenhoff.

Venhorst dacht de 0-1 te maken via Finn van de Horst na een dieptepass en knap afronden. Deze werd onterecht buitenspel gegeven en afgefloten. Direct daarna werd een goede voorzet  door Jari van Creij met het hoofd verlengd en door Senna van Creij goed ingeschoten maar via een tegenstander tot corner verwerkt. Kort daarop kreeg Venhorst nog twee goede schot kansen voor de broers van Creij die werden gepakt door de keeper. Een goede vrije trap van Bou Manders werd door Jari van Creij ingeschoten maar helaas ook weer geblokt. Via de counter kreeg Krayenhoff een goede kans die onschadelijk werd gemaakt door Justin Rullens.

De moegestreden en hard werkende Vigo de Groot werd gewisseld voor Max van de Bosch. Max kreeg de opdracht mee om het lastig te maken voor de zeer aanwezige aanvoerder en tevens laatste man van Krayenhoff. Daar slaagde hij goed in doordat er steeds meer aanvoer kwam. Dit kwam omdat Venhorst op het middenveld beter in het spel kwam en meer overwicht kreeg. Tegenstoten van Krayenhoff bleven gevaarlijk en werden door de goede verdediging van Venhorst meteen omgezet naar een aanval voor Venhorst.

In deze laatste fase ging de wedstrijd op en neer. Een goed afstandsschot van de rechtsbuiten van Krayenhoff miste net de kruising waarbij Venhorst overeind bleef. De tegenaanval daarna leidde tot een vrije doorgang van Finn van de Horst. Deze werd hard onderuit gehaald net buiten de 16 meter. De scheids vond geel voldoende waar een rode kaart op z’n plaatst was geweest. Na een blessure behandeling bleven er nog enkele minuten over en Venhorst bleef geloven in een goed resultaat.

Met de 90e minuut in zicht werd er nog een goede aanval opgezet. Knap wegdraaien op het middenveld door Jari van Creij waarna hij ruimte had voor een goede pass op broer Senna. Senna zocht rand 16 op en gaf vanaf de zijkant een goede pass op Max van de Bosch die vanaf de 11 meter direct uithaalde en in de korte hoek de keeper kansloos liet. Een verdiende 0-1 gezien de 2e helft.

0-1 kort voor tijd maar het was nog niet gedaan. De scheidsrechter liet nog bijna 10 minuten spelen in de blessuretijd. Hierin werd door Krayenhoff geprobeerd om met een paar hoge ballen nog een gelukkige goal te maken. Venhorst kreeg hierdoor meer ruimte en enkele kansen om nog de 0-2 te scoren. Het bevrijdende fluitsignaal van de voor deze wedstrijd goed leidende scheidsrechter viel op het moment dat de veldverlichting al nodig was. Een mooi resultaat in de laatste competitie wedstrijd voor de winterstop.

Deze 3 punten zorgen ervoor dat Venhorst een gaatje slaat met de onderste regionen en hierdoor steviger in de middenmoot staat. Volgende week nog een bekerwedstrijd tegen FC Uden waarna iedereen van de kerstdagen kan gaan genieten.