RKSV Venhorst - Vianen Vooruit 0-1

Vianen Vooruit 1

19 november 2023 14:30

D.A.T. de Jong

Vandaag kwam Vianen Vooruit op bezoek na een week met heel veel regen was het toch de vraag of het veld bespeelbaar was vandaag, maar we kregen groen licht van de keurmeester, dus werd er om 14:30 afgetrapt op de Voskuilen. Onze vertrouwde (thuis)wedstrijd redacteur Ties de Mol gaf vanmiddag een keer voorrang aan een ander feestje waardoor hij deze wedstrijd moest missen als trouwe supporter/verslaggever.

Met een licht gewijzigde opstelling begon Venhorst vol goede moed aan de wedstrijd. Al snel constateerde de supporters dat er 2 ploegen rommelig speelde met veel balverlies tot gevolg. Het duurde zeker een half uur totdat Vianen de eerste poging waagde. Niet veel later probeerde Venhorst tot wat kansen te komen maar verder dan wat afstandschoten kwam het niet. Vianen werd het eerst echt gevaarlijk in de 40e minuut nadat de Venhorstse achterhoede zich verkeek op een diepe bal en een Vianese aanvaller oog in oog met Justin geen succes had. Zijn lobje werd door goed keeperswerk teniet gedaan.

Gelukkig was daar de rust, maar zagen we wel een iets beter Vianen uit de kleedkamer komen. Nog steeds hoefde niemand zich echt zorgen te maken dat er een tegengoal te incasseren zou zijn. Venhorst werd bijna gevaarlijk uit een mooi opgezette aanval waarbij Jari van Creij de bal op (de in de 2de heflt ingevallen) Pim Logtens gaf. De verdediging maakte deze poging onschadelijk zodat er net geen schot gelost kon worden. Hierna kwam Vianen goed door over rechts en kon de bal terug leggen, dit leek dé kans  voor Vianen te zijn maar de inzet werd hoog over geschoten. Na wat heen en weer gekluts in de volgende fase kwam daar dan toch de goal voor Vianen in de 72e minuut. Een voorzet werd door vele gemist maar bij de 2e paal stond nog een speler van Vianen om die bal binnen te schieten. Na enkele aanvallende wisselingen ging Venhorst op zoek naar de gelijkmaker maar echte kansen konden niet gecreëerd worden. Wel te vernoemen is dat Senna van Creij in de 5 meter onderuit getrapt werd maar de scheidrechter onthield Venhorst hier van een zuivere penalty. De laatste minuut dachten we nog een schot te kunnen lossen, vrije trap net buiten de 16, maar het was Venhorst vandaag niet gegund in deze verder gelijkwaardige wedstrijd.

Volgende week hopelijk weer een mooie wedstrijd uit naar Volkel, die vandaag de koppositie hebben overgegeven aan EGS’20 en ook zij zullen dus voor de volle winst gaan!