RKSV Venhorst - EGS’20 0-1

EGS'20 1

7 april 2024 14:30

R.M. de Mulder

In november 2023 verloor Venhorst -bij slecht weer- in de 90e minuut ongelukkig bij EGS (2-1). Vandaag bij typisch Venhorsts weer een mooie kans om dat alsnog recht te zetten. Pupil van de Week Lars van Lieshout gaf het goede voorbeeld en voorspelde een 2-1 overwinning.

Al vrij snel na de aftrap leek het er op, dat de hoge temperatuur dit weekend een verlammende werking had. Beide teams hadden moeite om gevaarlijk voor het vijandelijke doel te komen. Hoewel: EGS kreeg in de 5e minuut een hoekschop, zonder resultaat. Terwijl beide ploegen moeite bleven doen om in de buurt van het doel te komen was het spel voor de toeschouwers niet opwindend. Belangrijk in de eerste helft was het geblesseerd uitvallen van Rens van Sleeuwen, die vervangen werd door Senna van Creij. Zo werd het al snel tijd voor de thee!.

Pupil Lars schoot tijdens de rust de ene na de andere bal onhoudbaar in het doel!. Na de rust was de eerste actie weer van EGS, maar Justin Rullens was op zijn post. Venhorst leek even wat sterker te worden, maar na tien minuten werd de druk van EGS op het Venhorstse doel even erg groot en Venhorst kreeg de bal niet echt weggewerkt. De druk eindigde met een mislukte voorzet vanaf rechts, die onverwacht en onhoudbaar in de Venhorstse bovenhoek verdween, 0-1.

In de 63e minuut kwam een speler van EGS na een duel ongelukkig terecht en raakte ernstig geblesseerd aan zijn arm. Zodanig zelfs dat er een ziekenwagen opgetrommeld moest worden, waardoor de wedstrijd lange tijd stil lag. Hierna gaf Venhorst nog eens gas en kreeg met name in de laatste 10 minuten een paar goede kansen. Een hard schot van Jari van Creij werd door de keeper gestopt; de ingevallen Senna van Creij moest helaas weer met een blessure naar de kant. Jari kopte hierna uit een hoekschop net over. Jaap Kanters schudde vanaf rechts nog een mooie actie uit zijn mouw, waarna Jari hard op doel kopte, maar de EGS doelman redde fraai met zijn rechterpink. De laatste kans was voor Mark van Sleeuwen, maar zijn kopbal ging over.. Zo bleef het bij 0-1, op zich een teleurstellend resultaat, maar gezien het veldspel van EGS wel verdiend.

Even een persoonlijke kritische noot: opvallend was dat met name EGS regelmatig in woord en gebaar kritiek leverde op de scheidsrechter, maar nog opvallender waren de (scheld) woorden van een aantal Venhorstse “supporters” achter het doel (de middeleeuwen liggen al ver achter ons!!). De doelman van EGS verdient wel een compliment over de manier waarop hij er mee omging. We hopen dat dit eenmalig is geweest, het hoort niet bij een fatsoenlijke club, het hoort bij geen enkele club!