EGS'20 - RKSV Venhorst 2-1

Stoottroepenweg 2 a
5364MV
ESCHAREN

Vandaag de uitwedstrijd bij EGS’20 voor Venhorst 1.

Het hoofdveld was niet bespeelbaar waardoor er werd uitgeweken naar het kunstgrasveld achter de kantine en tribune.
Door afwezigheid van enkele vaste basis spelers startte Venhorst met een iets gewijzigde opstelling.

We waren nog maar net begonnen en Lars ten Haaf zag de keeper van EGS iets te ver voor zijn doel staan en twijfelde geen moment. Hij plaatste vanaf 30 meter een gerichte lob in  de bovenhoek!! 0-1 voor Venhorst. Direct daarna was een schot van EGS uit de 2e lijn gevaarlijk en deze belande maar net naast het doel van Venhorst. Daarna kwam er een fase waarin EGS de druk op Venhorst bleef opvoeren en kwam van Venhorst met enkele kleine tegenstoten weinig gevaar. Een geplaatst schot van Lars ten Haaf en een volley Senna van Creij zorgde voor mooie doelpogingen. Op een diepe bal van EGS redde Justin Rullens goed door op het juiste moment zijn doel uit te komen.

Vanaf de 30e minuut bleef EGS met diepe ballen spelen en probeerde met enkele afstandsschoten nog voor gevaar te zorgen. Veel ballen vanaf de zijkant werden ingebracht en gaven nog een goede kopkans. Bij Venhorst zorgde een diepe bal van Teun vd Putten op Lars ten Haaf die daaruit goed klaar legde op Jaap Kanters voor een mooie kans. Op slag van rust kopt EGS nog een bal op de lat.

In de tweede helft begint Venhorst ongewijzigd en blijft de druk van EGS aanhouden. De Venhorstse verdediging onder leiding van een goed spelende Mark van Sleeuwen bleef hierin goed overeind waardoor er weinig kansen werden gecreëerd. Helaas leidde een voorzet in de 60e minuut tot de gelijkmaker (1-1) van EGS.

De scheidsrechter kreeg het door de strijd van beide teams wat lastiger maar lachte zich door de  dag heen en floot een goede wedstrijd. EGS bleef proberen met hoge ballen vanaf de zijkant wat leidde tot enkele kopkansen. Bou Manders kwam steeds vaker over links door en kon voorin de nodige voorzetten afgeven waarbij Venhorst enkele mogelijkheden kon creëren.

In de 75e minuut werd een mooi schot van Rens van Sleeuwen nog gevaarlijk en zeilde net naast de kruising. In de 82e minuut dacht heel EGS dat er hands werd gemaakt binnen de 16 meter en wilde een penalty. De scheidsrechter zag hier niets in en liet door voetballen zoals vandaag meer gebeurde. Venhorst bleef hard werken maar in de 90e minuut werd een voorzet ingekopt en uit de rebound viel alsnog de 2-1 voor EGS.

In de vele minuten blessuretijd bleef Venhorst aandringen en hoop houden op en gelijkspel.  Een omhaal van invaller Max vd Bosch werd helaas geen doelpunt. Door het harde werken en goede inzet van het hele team had Venhorst vandaag een gelijkspel verdiend.

Na een wedstrijd met veel strijd en hard werken door het hele team bleef Venhorst helaas zonder punten. Volgende week een wedstrijd tegen Vianen Vooruit wat altijd voor strijd en spektakel zorgt.