RKSV Venhorst - Krayenhoff 4-0

Voskuilenweg 2 A
5428GT
VENHORST

Vandaag was het weer zo’n typische Voskuilendag: een zalig zomers zinderende zonnige dag. Al vroeg roken we de barbecuelucht, die zich over Venhorst verspreidde. Sjaak van de Ven was -dus- weer in zijn element en Mari Raaijmakers lette alcoholvrij!!! op de centjes.

Pupil van de Week Hidde Melis was wél bij de les en gaf Venhorst het goede voorbeeld door feilloos de Nijmeegse keeper te verschalken, 1-0. Hierna begon de wedstrijd echt. Het eerste kwartier ging het gelijk op, zonder echte doelkansen. In de 16e minuut testte Lars ten Haaf vanaf 20 meter de doelman, die sneller dan verwacht de bal uit de benedenhoek tikte. Vijf minuten later probeerde Jari van Creij het in de kruising, maar ook daar zat de doelman goed bij en hij tikte de bal nipt over. Venhorst kreeg geleidelijk aan een overwicht en in de 26e minuut was er een goede snelle aanval over rechts, waarbij Jari van Creij de bal voorgaf in de loop van Lars ten Haaf, maar vrij voor de keeper wist die keeper de situatie toch te redden. Rond de 35e minuut stond het Nijmeegse doel flink onder druk en na enkele pogingen was het tenslotte Jari die de bal in de touwen schoot, 1-0. Hoogste tijd voor een verkoelende consumptie.

In de tweede helft was het wachten op een versnelling van Krayenhoff, maar die bleef uit. Integendeel, in de 59e minuut was het weer Jari, die de 2-0 in de rechterhoek liet aan tekenen. Hierna geloofden de Nijmegenaren er niet meer echt in, terwijl Venhorst er nog wel zin in had. De altijd vol gas gevende Jaap Kanters zorgde voor de 3-0, en drie minuten later, in de 70e minuut werd de doorgebroken, goed spelende, Lars ten Haaf onreglementair van een doelpunt afgehouden, penalty dus. Teun vd Putten ontfermde zich over dit karwei, stuurde de doelman naar de verkeerde hoek en het was 4-0. Tien minuten voor tijd moest onze doelman, Justin, nog een fraaie redding maken, waardoor de nul bleef staan.

Een mooie en verdiende overwinning voor Venhorst, dat nu op een 5e plaats op de ranglijst staat. Kan dat nog hoger? Ja zeker: volgende week maandag!! spelen we weer thuis, tegen Hapse Boys. De laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Van harte welkom.

In de rust werd Sjaak vd Ven nog gehuldigd door de KNVB wegens zijn verdiensten voor de voetbalclub. Van harte gefeliciteerd!