Quick 1888 - RKSV Venhorst 4-0

Dennenstraat 25
6543JP
NIJMEGEN

Voor Venhorst 1 vandaag een uitwedstrijd naar de oudste voetbalclub van Nijmegen. Quick 1888 staat met nog 4 wedstrijden te gaan fier aan kop met maar liefst 10 punten voorsprong. Bij een overwinning zijn ze dus kampioen van de 3e klasse D.

In de thuiswedstrijd was Quick veel sterker dan Venhorst en dus was het vandaag vooral hopen op een goede wedstrijd met een beter resultaat. Bij opkomst van het veld werd Venhorst met vuurwerk onthaald. De eerste 10 minuten was het vooral aftasten tussen beide ploegen.

In de 10e minuut werd door Quick het 1e schot gelost vanaf rand 16. Dit schot ging nog hoog over. Na een goede aanval via Finn van de Horst werd de pass op Jari van Creij op rand 16 onderschept. Venhorst kwam niet verder naar voren doordat Quick als team met een goede veldbezetting goed voetbal onmogelijk maakte. Venhorst stond verdedigend goed waardoor het spel zich vooral rond de middellijn afspeelde. In de 16e minuut volgde het 1e gevaarlijke wapenfeit van Quick maar deze kopbal ging gelukkig net naast. Direct daarna werd een lage voorzet niet goed verwerkt en viel de bal op de lijn. Hier werd de bal nog tegen gehouden maar de rebound resulteerde in de 1-0 voor Quick. De druk van Quick word hierna groter en het lukt nog om de vele voorzetten weg te werken. In de 22e minuut wordt een lage voorzet bij de 1e paal binnen getikt door Quick. Een 2-0 stand waardoor het publiek al op het kampioenschap rekent.

Hierna heeft Venhorst wat meer balbezit en worden enkele schoten van de Venhorstse spelers geblokt. Het echte gevaar blijft hierdoor uit. Quick schiet nog net naast en een goede kopbal uit een corner word door Justin gestopt. Een vrije trap van Quick vanaf hoek 16 meter valt gevaarlijk op de grond vlak voor het doel. Justin Rullens pakt deze met een goede redding. Voor Venhorst blijft het lastig om gevaarlijk te worden doordat ze ver naar achter staan en dus veel meters moeten maken om rond de 16 meter te komen. Op slag van rust valt een voorzet van Joris van de Hoven net over de lat.

De tweede helft begint wederom afwachtend waarna een overtreding op Teun van de Putten een vrije trap oplevert op 20 mtr voor de goal. Bou Manders krijgt een mooie kans om het via deze vrije trap het verschil weer terug te brengen naar 1 goal. De vrije trap beland via de muur helaas net naast het doel. Uit de daarop volgende corner krijgt Rens van Sleeuwen een kopkans die bij de keeper in de handen beland. Venhorst lijkt iets meer ruimte te krijgen in de 2e helft maar Quick blijft de wedstrijd controleren. Quick neemt na 60 minuten het spel weer over en na een schot, wat door Justin Rullens nog wordt gestopt, volgt een goede aanval van Quick. Het afstandschot na deze aanval beland via binnenkant paal en onderkant lat voor de voeten van een inkomende Quick speler. Hij kan de 3-0 makkelijk binnen tikken. Met Thijs Manders als vervanger voor de geblesseerde Teun van de Putten blijft het spel zich voornamelijk op de helft van Venhorst afspelen. Quick is er wel zeker van dat ze het kampioenschap binnen hebben en Venhorst kan weinig creëren tegen de terechte kampioen. De jonge wisselspelers Job Vogels en Pim Logtens krijgen nog speelminuten en kans om nog wat extra’s te brengen vandaag. Maar tegen deze tegenstander kunnen zij het verschil ook niet maken. Bij Quick krijgen meerdere spelers nog een publiekswissel en zo kabbelt deze wedstrijd richting het einde. In de 91e minuut valt uit een afstandsschot dan nog de 4-0 waarna het kampioenschap een feit is voor Quick 1888 uit Nijmegen.

Gefeliciteerd namens de meegereisde supporters. Op 12 mei volgt de wedstrijd voor Venhorst 1 tegen Krayenhoff waar we hopen op 3 punten.