RKSV Venhorst - Quick 1888 2-7

Quick 1888 1 (zon)

3 december 2023 14:00

A.P.P.M. Mathon

Weliswaar met een temperatuurtje rondom de nul graden, maar met een vertrouwd zonnetje op de Voskuilen, ontving Venhorst vandaag de oudste sportvereniging uit Nijmegen, Quick 1888. Met een paar punten meer voor de Nijmegenaren was er toch sprake van een wedstrijd tussen twee middenmoters. Wil je naar boven gaan, dan moet er vandaag gewonnen worden.

Onze pupil van de week Loek den Dubbelden had dat ook in de smiezen en voorspelde -dus - een 2-0 overwinning voor Venhorst. De Nijmegenaren (met in het achterhoofd het onovertroffen Nijmeegse topnummer “Al mot ik kruupe op blote voete gaon”) waren echter niet van plan zich van die voorspelling iets aan te trekken. Maar de eerste kansen waren voor Venhorst, dat Finn van der Horst al in de 3e minuut alleen voor de Nijmeegse keeper zag verschijnen. Die bleek echter te kwik en verhinderde de 1-0.

Venhorst hield de druk erop en kreeg nog enkele goede mogelijkheden, zonder tot scoren te komen. In de 14e minuut eindigde de eerste kans voor Quick met een schot in de benedenhoek en het was 0-1. Drie minuten later kreeg Venhorst een vrije trap, genomen door Teun vd Putten, die door de inlopende Rob van Dooren onhoudbaar binnen werd getikt, 1-1. Hierna liet Quick zien waarom het de meest scorende ploeg uit onze competitie is: in de 21e, 26e en 28e minuut leverde elke kans een doelpunt op en binnen het half uur was het ineens 1-4. Hierna werd Venhorst weer sterker en ging op zoek naar een tweede doelpunt. Senna van Creij was dichtbij, maar de “Quicke keeper” hield stand. Thee.

In de tweede helft werd het al snel 2-4 door Jari van Creij, en was er nog tijd genoeg om de scoren om te draaien (dachten wij). In de 63e en 66e minuut werden twee uitvallen, goed uitgespeeld, Venhorst fataal, waardoor Quick op 2-6 kwam. Ondanks enkele wissels en verwoede pogingen van de thuisploeg speelde Quick de wedstrijd bekwaam uit en maakte met een gelukkig schot, afgeweken, zelfs nog de 2-7. Onze Pupil Loek had de 2 wel goed, maar de 0 net niet!

Volgende week gaat Venhorst op bezoek in Nijmegen, naar Krayenhoff. Hoogste tijd om daar drie punten te gaan halen!