RKSV Venhorst - Groesbeekse Boys 4-1

Voskuilenweg 2 A
5428GT
VENHORST

Voor Venhorst stond vandaag de inhaalwedstrijd tegen Groesbeekse Boys op het programma. De Groesbekers zijn al maandenlang ongeslagen en staan inmiddels in de top van de ranglijst en kunnen bij winst bovenaan komen. Venhorst moet in plaats van gelijk te spelen weer eens drie punten zien te behalen om ook enigszins naar boven te kunnen kijken. En ondanks de voorspelde zware regen kon de wedstrijd op een redelijke grasmat gewoon doorgaan.

De wedstrijd begon gelijk opgaand, waarbij Venhorst wel enkele kansjes wist te noteren en, zonder succes, enkele corners kreeg te nemen. In de 12e minuut echter wist Vigo de Groot vanaf rechts door te komen en hij leverde een perfecte voorzet af, waar Jaap Kanters maar tegenaan hoefde te lopen. Dat deed hij dan ook, 1-0. In deze periode was Venhorst ook de bovenliggende partij, De eerste echte kansjes voor Groesbeekse Boys zagen we na een half uur en in de 34e minuut was het druk voor het Venhorstse doel en werd een voorzet binnen gekopt, 1-1. In de 40e minuut volgde nog een harde knal, maar keeper Justin Rullens tikte die stijlvol langs de paal. Ruststand 1-1.

In de tweede helft speelde Venhorst richting de kantine en met het regenachtige en winderige weer was dat natuurlijk een aantrekkelijke blik. Venhorst werd steeds sterker en in de 57eminuut leek de 2-1 gemaakt, maar het doelpunt werd afgekeurd omdat de bal eerst al over de achterlijn was geweest. Ons lid Toon van Dijk, ongeveer 87 jaar oud inmiddels !!, zei dat het wel goed zou komen, en inderdaad een minuut later maakte Jari van Creij na goed doorzetten bekwaam de 2-1. In de 63e minuut zorgde weer fel doorzetten ervoor dat Finn van der Horst de -beslissende- 3-1 binnen kon schieten. In de verte, richting de oude Wanroijseweg, probeerde intussen een waterig zonnetje De Voskuilen te bereiken… In de 72e minuut zagen we een mooie snelle combinatie over links waar de bal via Finn van der Horst en Teun van der Putten voor de inkomende voeten van Mark van Sleeuwen terecht kwam. Zijn inzet betekende 4-1, waarna de wedstrijd echt gespeeld was. Finn snelde nog wel een keer alleen op de keeper af, maar die liet zich niet meer verschalken en zo behaalde Venhorst verdiend weer eens drie punten.

Volgende week moeten we naar Nijmegen, tegen SCE, waartegen in de thuiswedstrijd 0-0 werd gespeeld. Let wel, aanvang 14.00 uur!