DSWH 8 - Venhorst 5

5753RG
DEURNE

Verkiezingen?
Een paar dagen geleden reed ik op mijn olifant de porseleinkast op het Binnenhof binnen. Plotsklaps, want dat is gewoon een mooi woord, zag ik daar een oversteekplaats, waar druk gebruik van gemaakt wordt. Het is zeker gratis en brengt wat op: twee Forum voor Democratieleden steken over naar BBB!!?? Hebben die dan vergelijkbare idealen??? Vriendjes van bv Rusland? Of kennen ze hun eigen partijprogramma niet en kijken ze waar het meeste te verdienen valt. Ook Monatoetje Keijzer- ooit staatsecretaris namens het CDA voor Klimaat-, sinds corona tegen bijna alles, stapte uit de politiek, maar wil nu ineens premier worden voor BBB, of 2eman/vrouw, dat weet ze nu even niet meer. Nog zo’n Forum voor Democratiemevrouw: Annabel Nanninga!, wie?? Die mevrouw die bij het zinken van een boot vluchtelingen met o.a. veel kinderen sprak over “dobbernegers” en die over de gaskamers in de 2e Wereldoorlog sprak over “die mooie ovens van Hitler”, die mevrouw dus. Ze zit al in de gemeenteraad, is lid van de Eerste Kamer en wil nu ook nog namens JA21 (beter dan Forum?) naar de 2e kamer. Terwijl anderen het steeds over werkdruk hebben doet zij er nog wel een baantje bij!!! Gelukkig hebben we Henk Krol nog (geen familie van Ruud dacht ik), die voor de zoveelste keer weer de politiek in wil. Niet om “het land te dienen”, zoals hij vroeger ooit beweerde, maar om weer eens uitgenodigd te worden bij een of ander opvulprogramma op de TV. Die steekt zo vaak mogelijk over. Kent iemand Wybren van Haga? Ook overstekend groot wild: Zelfs de VVD uitgezet, en dan moet je het toch echt bont maken, later als lid van de PVV ruzie gekregen met Wilders en die partij uitgestapt. Dus voor zichzelf in de Kamer gebleven, want anders zou hij moeten gaan werken. Tegenwoordig trouw bezoeker van Ongehoord Nieuws, waar hij kan zeggen wat hij wil, zonder een tegenwoord te krijgen. Erg hè! En zo ken ik er nog meer, maar wat heeft dat met Venhorst 5 te maken??? En dus gaan we straks toch weer stemmen, maar dan kijken we aub wel even iets verder dan onze neus (kortzichtig eigen belang…) lang is. Trouwens, bij een oversteekplaats, een zebrapad, goed uitkijken en dan pas gas er op! Lees hieronder nu eerst het partijprogramma van onze liefhebber, duidelijker dan elk ander verkiezingsprogramma.

Dswh 8 - Venhorst 5

Op de Kerveheester waar al een sfeertje aanwezig was van de oude Heidelust de meer nostalgie ten top de elfsteden de viewmaster als we de momenten van vandaag hadden bewaard op de iPhone hadden we de viewmaster (de wat?) kunnen vullen met momenten en had ie waarschijnlijk de Biemaster geheten (beter wordt het niet Harm). Maar dat was vroeger net als eerder deze week was ook vroeger eerder deze week liet Farlake en Farbridges het afweten deze twee lieten nooit verstek gaan maar nu in het heetst van de strijd 35 plus moest de derde van de drie het alléén doen, slapeloze nachten hoe ga ik deze giga klus aanpakken gelukkig was een belletje genoeg. Dun Otterdijk gebeld en dan weet je dat helft al goed is van Dooren achterin met kiteman Vesters aan zijn zij Dave en Teun het Verleg(h) stuk en voorin van Uden de Mol daarom heen lopers werkers idealisten batavijfen die strefen naar een beter vijfde zij waren de cement en beginnen nu te lopen zo dat de oude machines nie kapot lopen niks dan lof voor de oudere strijders dun bie master die de winnende coach een compliment gaf ik ben unne echte rechtshalf maar je moet het wel zien wie het ook zag giga die maakte met de scheidsrechter een afspraak die goed uitpakte de aanvoerder van hvch wilde eerst niet maar na tien minuten nutteloos praten had hij er genoeg van en kreeg de rest 24 man toch twintig minuten speeltijd minder ook dat is wijsheid en achteraf is het makkelijk koeien houden maar daar werd de eerste tik al uitgedeeld en daar heb je een punt. Harm, hvch speelde met punt naar voren en helaas voor van dooren was het  de 1-0 die Bergh nog niet had gezien was de bal maar nu kon hij hem rustig oprapen en het besef kwam zo binnen (zo voelt een keeper dat) dat er met  bloed zweet en tranen gevoetbald moest worden  en dan weet je dat het amsterdamse gogme boven komt drijven de brabandse Berg rook bloed en deed Jan Jongbloed verbleken de andere jonkies speelden ook met Amsterdamse bluf om hun leider te dienen jood in hart en vaten maakte er twee hvch ook maar gelukkig maakte venhorst er ook net 1 meer dus waren de strijders fier en koen tevreden maar dat beste vijfers is weer een heel ander verhaal.