Venhorst 5 - DSWH vijf, 2-2

SV DWSH'18 5

24 maart 2024 9:30

Dit keer weer een helder verslag van onze liefhebber. Duidelijk wordt al snel dat de wedstrijd alleen winnaars kende, elk drie punten dus. De zin in het middenstuk (Iets later Harm…) verklaart voor de buitenstaander precies waarom de wedstrijd in 2-2 eindigde. Al dachten wij, van de KNVB, overigens dat Venhorst 5 tegen DWSH moest, een tegenstander die stukken sterker is dan DSWH…

Half tien voetballen toch was niet iedereen op tijd, en dan kom je als liefhebber al uit bij held Johan: er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je te vroeg of te laat; een wijsheid als een koe. En dan is het sprongentje niet vermeer zonder namen te noemen. Hij was niet de enige, ook het zonnetje op de Voskuilen kwam regelmatig ff kijken hoe het vijfde volk aan het warm lopen was. En na de training van donderdag verwierf Rik Jagers een basisplaats. Alle ballen gingen richting deze alleskunner, die later bekende dat het hoofd het wel wil, maar dat het net te lang duurt voordat het bij hem onder doordringt. Een wijsheid die zo op een tegeltje kan. Venhorst dat al had kunnen scoren had alles al in kannen en kruiken kunnen hebben ware het niet dat -zonder namen te noemen- die éne helft van het Kannnetje een fout maakte waar DSWH vlug van profiteerde. Iets later Harm paardetemmer en biemaster kenner bij uitstek galoppeerde niet optimaal even zat ie in de foetale houding iets voorover met zijn versnelling hij liep op zoek naar zijn pommel en herstelde zich net op tijd om een prachtige knal te geven hij liet zijn teugels vieren zijn manen in de wind wachtend op zijn teamgenoten die hem kwamen feliciteren.1-1. Even konden we op adem komen, maar we moesten alweer vlug blazen want de thee was heet. Het was wel rustig in het kleedlokaal want de vos was er niet. Wel sluw was het om het even over Pasen te hebben en de daarbij behorende vrije tijd die je dan weer nuttig kunt besteden op het voetbalveld. Gelukkig had Kevin zijn thee ook op en mochten we weer. DSWH kwam scherper uit te startblokken en het wisselbeleid pakte niet optimaal uit. Maar wel voor Teun Gene die de bal gaf en -Joost mag het weten? - Gene die scoorde uit een gegeven pingel. Even later was het dekselse Gertjan die ook scoorde zodat de wedstrijd, die weer sportief verliep, gelukkig geen verliezers wel winnaars kende, en die drinken dan weer melk! Maar dat beste Jarno is weer een heel ander verhaal.