Handel fier - Venhorst feiv, 4-0

Ossenkapelweg 2
5423VG
HANDEL

De geplande oriëntatie rit met de fiets ging niet door wegens wisselvallig tegenvallend app verkeer en ook de intussen steeds meer op water lijkende regen riep bij enkele vijfers vraagtekens op. Intussen vond op de Voskuilen de tosti gretig aftrek, want de immer populaire snack van de week, de smulrol, lag nog in de vriezer klaar om ontdooid te worden.

Wie wel klaar was? Jarno, fit als altijd popelend om naar de Eikenwal te mogen. Gelukkig was het al mis en was het rustig op de weg. En even later maar daar moesten we nog even op wachten, wisten we dat het in kleedlokaal 2 wel raak was. Waar het wél mis was, was bij de Bacu. Ron had problemen op zijn werk en moest met zijn baco aan de gang. Hij haakte af en de opstelling werd aangepast. Gvdys de vijfde werd laatste man met in zijn vizier de altijd dienende Jerdy Peeters Schouten, die een rol op zich nam waarvan oud-trainer Jos den Otterdijk van zou zeggen: tactiek is ondergeschikt aan kwaliteit dus doe wat je moet doen. Samen met Rob die des blinds speelde en op zijn Dumfrys of Cavlans de oversteek wilde maken, maar door zijn harde werken vergat hij even later de bal naast het doel te glijden en de 1-0 was een feit. Even later was het Jan van Gaal die de vos op zijn schoeisel wees, dat hij zijn veter moest strikken. Maar door agressief ongecontroleerd gedrag trok de vos aan het kortste eind, hij kreeg geen akkoord meer van de scheids en mos wisselen. De Mol die zich voor de vos kwetsbaar had opgesteld diende als extra stoorzender. Teun Manders liep lange tijd een man achterna en haalde daarmee de angel van het Handelse spel eruit. De lange Harrie slingerde zichzelf uit de tweedstrijd en mompelde iets van “hij was te snel en ik te traag”.  Dave van de Horst die vandaag beter zijn linker voor zijn rechterbeen had kunnen inruilen liet twee bananenschoten los en een rollertje was de beste kans was voor deze spits, die ze op de Eikenwal nog kenden. Even werden de van der Horstjes nog genoemd door de oude garde van Handel. Twan Pennings roemde de korte draaicirkel van Dave en van Uden, can de dy ook nog van vroeger? Maar even terug naar de feiten, Jarno stond lucht te dekken (foutloos!) en Crist kwam te laat, dus had hij de tweede op zijn naam.  Ook christus maakte vroeger een fout maar dat is weer lang geleden. Jarno die wel op tijd was vertrokken verging van de pijn, dus de 3-0 was een feit. Gydys de vijfde spoorde zijn mannen aan om niet te verzuipen en riep ze op om vooral niet te verdrinken. Dit was niet zo wiedes van de laatste man en een gapend gat bracht de eindstand op 4-0 en even dacht de liefhebber aan de 4-0 van Liverpool - Barcelona op Anfield. Inne van Van Dijk deed daar mee. Even zag de liefhebber op de Eikenwal oude beelden op zijn netvlies komen, maar toen de tranen kwamen dacht hij aan de dave, de schakel, de bron, de horst, maar dat beste Jarno is weer een heel ander verhaal.

Afbeelding1.jpg

De Liefhebber: “Efkes de gool wa verzette, anders schieten ze er weer alles nève”.