RKSV Venhorst - FC Uden 4-4

Groep 1 3e ronde standaardbeker A-cat

17 december 2023 14:00

R. Rutten

Vandaag stond er de bekerwedstrijd tegen FC Uden op het programma. De voortekenen waren gunstig: Zaterdagmiddag al werden de Venhorstse MO17-1 kampioen en later die middag hadden de vrouwen 30+ nog minimaal 1 puntje nodig om kampioen te worden. Ook dat lukte met een benauwde 5-4 overwinning op VOW. Vandaag deden de VR 18+ in en tegen Gemert een poging om ook het kampioenschap te behalen, en ook dat lukte met een ruime 6-0 overwinning. Allemaal natuurlijk van harte gefeliciteerd!

En nu dan Venhorst tegen FC Uden. Voorafgaand aan de wedstrijd blikte voorzitter Wilbert Donkers in het kort even terug op alles wat de afgelopen week overleden Koos Hoogeveen allemaal voor de voetbalvereniging betekend heeft. En na een minuut stilte floot de scheidsrechter de strijd op gang. Vijf minuten later al stond het 0-1, tijd om wakker te worden. Max vd Bosch probeerde het met een halve Bep Bakhuys kopbal, maar die ging naast. In de 27e minuut was het dan wel raak door Jari van Creij, 1-1. Toen Hans Hoevenaars de thee gloeiend heet klaar had gezet vuurde Mark van Sleeuwen nog hard op doel. Te hard  (of te heet?) voor de Udense doelman, want die liet de bal los, waarna Max vd Bosch er als de kippen bij was om de 2-1 op het scorebord te zetten.

Na de rust bleek al snel dat FC Uden meer wilde en net zo snel als in de 1e helft wist het ook nu na vijf minuten te scoren, 2-2. En in de 56e minuut verdween een aangeraakt schot -dus- onhoudbaar over de Venhorstse doelman Davy van Lankveld, 2-3.Venhorst moest op zoek naar doelpunten, maar in de 75e minuut zagen we een mooie Udense aanval eindigen in de binnen gelopen 2-4. Hoppa, 1 minuut later, vanaf de aftrap maakte Senna van Creij de 3-4. En de inmiddels mee naar voren getrokken Rob van Dooren maakte uiteindelijk nog de 4-4 gelijkmaker.

Penalty’s dus, vaak een loterij genoemd. Maar als je ze er alle vijf inschiet, wat FC Uden deed, is dat ook een kwaliteit. En zo verdween Venhorst met één gemiste strafschop uit het bekertoernooi. Dit was zo dus toch het weekend van de Venhorstse dames!